Hvis man tror, at alle danskere har en god internet-hastighed, kan man tage et blik på salget af udendørsantenner til forstærkning af signalet fra mobilt bredbånd.
Mobilselskabet 3 blev lagt ned af bestillinger, da teleselskabet sidste efterår lancerede en udendørs antenne til mobilt bredbånd. Faktisk i en sådan grad, at kunder i en periode måtte skrive sig på venteliste, hvis de ville have fingrene i den populære anordning. Allerede første måned var lageret nemlig tømt – et lager, som ellers skulle have holdt et godt stykke ind i 2020. Og da coronakrisen ramte, slog salget endnu flere rekorder.
Hvis du bor tæt ved en skov, i en betonbygning eller langt fra en telemast, så kan vores mobilsignaler have svært ved at trænge ind i dit hus. En del kunder har løst dette problem med den nye udendørs antenne. Den booster så at sige signalerne, så kunderne oplever internethastigheder, som er op til fire gange hurtigere, og samtidig oplever de også bedre kvalitet ved opkald. Det har uden tvivl stor betydning for mange hjemmearbejdende kunder pga. coronakrisen, siger Frederik Scholten, der er Head of Marketing & Proposition hos 3.
Da coronakrisen ramte og den første nedlukning blev en realitet i marts 2020, satte salget af den eksterne antenne hos 3 endnu en rekord. I de to hårdt corona-ramte forårsmåneder, marts og april, steg salget af den eksterne antenne yderligere 32 % i forhold til de to måneder forinden. I alt har den eksterne antenne solgt 15 gange mere end forventet.