
Fra 1. januar trådte en række nye krav indenfor byggeriet i kraft. Og selvom der har været tid til at forbedrede sig, kan man alligevel godt løbe sur i de nye regler, der bl.a. byder på øgede dokumentationskrav, hvilket medfører en øget byrde indenfor det område.
Derfor har Stark oprettet et Klima Hotline, hvor usikre håndværkere kan få hjælp til at forstå de nye regler og hitte rede i, hvilken betydning det har for den enkelte i den konkrete situation.
– De seneste måneder har vi gennemført en række fyraftensmøder på tværs af landet om de nye klimakrav. De har været velbesøgte, men ikke alle håndværkere har haft tid til at deltage. Nu bliver de mødt med de nye klimakrav og har behov for hurtig rådgivning. Vi skal naturligvis have alle med og hjælpe alle bedst på vej med viden om de nye krav, og derfor har vi oprettet den nye hotline, hvor vores ambassadører sidder klar til at besvare spørgsmål, siger Kristian Fribo, bæredygtighedschef hos STARK.
Hotlinen er åben alle hverdage kl. 8.00-16.00, hvor håndværkerne kan ringe ind på tlf. 82 52 10 00 og få svar på deres spørgsmål her og nu. For enden af røret sidder en række af STARKs bæredygtighedsambassadører klar til at hjælpe.
De kan blandt andet kan svare på spørgsmål om lovgivningen og hjælpe kunder med at indhente den nødvendige dokumentation i form af EPD’er til LCA-beregningen. De kan også svare på mere generelle spørgsmål om miljøvenligt og certificeret byggeri.
– Hotlinen er en ekstra service for dem, der har brug for det her og nu. Alternativt kan man også altid tage fat i en af vores ambassadører i sin lokale Stark-forretning, tilføjer Kristian Fribo.
Ydermere holder virksomheden en række fyraftensmøder rundt om i hele landet. Her kan man få endnu mere viden om de nye regler.
Kilde: Stark