
Det startede i 1959, da Anton Petersen stiftede selskabet Anton Petersen A/S. Det solgte antenner, og derfra var der ikke så langt til navnet Stofa, som virksomheden fik i 1978. Stofa står for Store Fællesantenne Anlæg, og navneskiftet skete i forbindelse med at en række store virksomheder købte en stor del af selskabets aktier.
Fra midten af september er det imidlertid helt slut med Stofa, der i 2012 blev opkøbt af daværende energiselskab SE. SE fusionerede i 2019 med Eniig til Norlys, og på den baggrund har man valgt, at Stofa skifter navn.
– Da Norlys-koncernen blev skabt i 2020 var det med en ambition om at samle hele forretningen under ét stærkt brand. Vi har bevæget os i den retning skridt for skridt de seneste år, og nu er vi klar til at satse fuldt ud på Norlys-brandet, også når det kommer til internet og tv. Ambitionen er at levere endnu mere sammenhængende løsninger til kunderne, siger Sune Nabe Frederiksen, der er direktør for Norlys’ digitale forretning.
Selvom Stofa skifter navn til Norlys, påvirker det ikke kundernes hverdag. De beholder deres nuværende produktsammensætninger og priser. Kunder, der har en Stofamail, kan fortsætte med at benytte den.
– Det er vigtigt for os, at kunderne mærker så lidt til skiftet som muligt. Vi har kunder, der har haft Stofa som leverandør i flere årtier, og nogle af dem skal nok lige vænne sig til, at deres produkter fremover leveres i Norlys navnet. Men jeg kan forsikre kunderne om, at de ikke oplever andre forskelle, end at deres produkter og services skifter navn, siger Sune Nabe Frederiksen.
Kilde: Norlys