Et velfungerende samfund og en renere planet. Sådan lyder nøgleordene i det østjyske energiselskabs nye 2025-strategi. NRGi har i den forbindelse ansat Tommy Jakobsen (45) som ny koncernkommunikationschef, der får til opgave at sikre sammenhæng mellem kommunikationen og strategien samt en stærk forankring blandt kunder og selskabets 215.000 andelshavere.
Tommy Jakobsen kommer fra en rolle som ansvarlig for topledelsens kommunikation i Lego-koncernen og har tidligere været ansat som kommunikationschef hos Bang & Olufsen.
Den nye mand i spidsen for kommunikationen hos det andelsejede energiselskab får til opgave at udarbejde en ny kommunikationsstrategi, der understøtter den røde tråd i kommunikationen på tværs af selskabets forretningsområder og en øget bevidsthed om NRGi’s rolle og ansvar i samfundet blandt selskabets kunder og 215.000 andelshavere.
Tommy er uddannet cand.mag. fra Aarhus Universitet og har derudover to masters i kommunikation fra hhv. Schweiz og Aarhus.
Privat bor han i Holstebro.