
Ly er et af de vigtigste redskaber, når man vil skabe opmærksomhed på varerne i et supermarked, er den rigtige belysning. Og i den lokale Meny i Rønne, har man fået nyt lys, der nærmest genskaber sollyset inden i butikken.
Ejeren af ejendommen, KFI Erhvervsdrivende Fond, den lokale købmand og Signify i samarbejde skabt et helt nyt lysdesign, der blandt andet har til formål at fremhæve lokale varer fra Bornholm.
Det nye lysdesign er en opgradering fra den tidligere installation, der blev implementeret i 2015, hvor Meny gik fra lysstofrør til LED-belysning. Den nye løsning omfatter blandt andet Signifys NatureConnect-løsning, der efterligner dagslys og genskaber en udsigt til himlen. Derudover er der installeret de nye Philips StoreFlow- samt forskellige 3D-printede spots.
Med NatureConnect, StoreFlow- og vores 3D-printede spots, kan vi skabe en atmosfære, der føles naturlig og indbydende for kunderne. Specifikt for Meny-butikken i Rønne har vi kælet for belysningen over de lokale varer fra Bornholm. Lyset giver kunderne en fornemmelse af, at solen skinner i butikken, selv hvor der ingen vinduer er, siger Carsten Bahnsen, Senior Key Account Manager hos Signify, og fortsætter:
På den måde sørger vi for, at solskinsøen altid lever op til sit navn, når man handler i Meny i Rønne. Det er samtidig en oplagt måde at få de lokale varer til at springe kunderne i øjnene på en elegant og indbydende måde.
Butikkens Maxos LED-grundbelysning fra 2015 er blevet omplaceret, mens butikken er blevet suppleret med StoreFlow- samt en række 3D-printede spots. Sidstnævnte er lavet af 65 procent genbrugt polycarbonat.
De nye spots oplyser butikkens varer i forskellige nuancer, der fremhæver den enkelte råvares naturlige farve.
Kilde: Signify