
Standardudstyr som aktiv nødbremse, LED-lys i varerummet, bakkamera som sikkerhedsfeature, fuld LED-forlygter var med til at placere et bilmærke midt kampen om varevognssegmentet.
Et mærke, som de fleste nok finder med lastbiler og busser. MAN.
Det var i 2017, at virksomheden besluttede sig at gå ind i Danmark, og siden er det blevet til cirka 4.000 varevogne i et segment, der godt kan være præget af andre salgsparametre end dem, man kender fra personbiler.
Personbiler er ikke MANs verden, men man kender noget til lastbiler, og her tog man en række vigtige ting med sig, fortæller Nicolai Sperling, salgsdirektør, Van, MAN Truck & Bus Danmark.
– Vores sælgere arbejder udelukkende med erhvervskunder, og vi trækker på vores landsdækkende netværk af værksteder til at tilbyde truck service også til varebilskunderne. Det giver en service- og driftssikkerhed, man normalt kun forbinder med lastbiler – men som vi nu har bragt ind i varebilssegmentet, påpeger Nicolai Sperling.
Man var da også godt klar over, at man skulle gøre tingene noget anderledes end konkurrenterne, hvis de skulle sikre sig en plads blandt de velkendte kæmper på markedet.
– Vi kommer fra lastbilverdenen, hvor driftssikkerhed, sikkerhed og hurtig og professionel kundeservice er alfa og omega. Den tilgang har vi taget med, da vi lancerede MAN TGE – og det har været nøglen til succesen, siger Nicolai Sperling.
Kilde: MAN TGE