
Slør af Båll & Brand
Med en udendørs messe, der strækker sig over en lille måneds tid, kan man vel roligt sige, at den kommende Copenhagen Light Festival er coronasikker. Messen finder sted mellem den 4.-27. februar.
Festivalen udskrev i sommeren 2021 et Open Call, som inviterede kunstnere fra hele verden til at indsende deres ideer og lysværker til festivalen. Mere end 100 etablerede og spirende kunstnere har siden indsendt værker, der indgår i planlægningen af den kommende festival.
Vi har fået mange fantastiske forslag. Vi knokler nu for at udvælge og finansiere dem, der gør Copenhagen Light Festival unik, skaber besøg og vil blive vist i de mest sete internationale medier, siger Jesper Kongshaug, der er bestyrelsesformand for Copenhagen Light Festival.
Copenhagen Light Festival har indledt samarbejde med Royal Unibrew, der bliver festivalens største private hovedsponsor. Det nye samarbejde bidrager bl.a. med store muligheder for at sikre de besøgende en fuldendt palette af oplevelser i vintertiden.
Samtidig har festivalen også modtaget en foreløbig 3 års-bevilling til driften af festivalen fra Københavns Kommune. Målet er at sikre, at festivalen bliver en fast del af det kulturelle udbud i det vintermørke København.
Vi er både stolte af og glade for at indgå samarbejde med Copenhagen Light Festival, siger Kasper Ryttersgaard, der er direktør for det danske marked hos Royal Unibrew. ”
Festivalen har på få år formået at give den kulturelle festivalscene i Danmark et nyt, anderledes og markant udtryk. Det er en ære at støtte festivalen og lyskunsten, og vi ser frem til at bidrage til videreudvikling af festivalen, så endnu flere besøgende også kan få flere oplevelser. Det kan for eksempel være med mere til smags- og lytte-sanserne – særligt også de yngre og unge besøgende, siger Kasper Ryttersgaard, landechef i Royal Unibrew.
Festivalen udbygger succesen med gå-, løbe og cykelruter på ca. 2 km, 5 og 10 km.