Selvom varevogne nogle gange køres som var de stjålne, er bilerne som regel udstyret med anstændige dieselmotorer.
Nu er der mulighed for at få en lidt anderledes varevogn. Det er nemlig den fuldelektriske Mustang Mach-E, der kan fås på gule plader og ikke mindre end 487 hk
Med afsæt i de ikoniske Mustang-signaturtræk, den elektriske råstyrke samt en strømlinet teknologi appellerer den nye Mustang Mach-E til et bredt publikum. Ved at ombygge den i forvejen rummelige Mach-E til en varebil, tilbyder vi nu vores varebilskunder en eksklusiv varebil, der er udover det sædvanlige, siger Tom Maxmølris, Ford Danmarks Head of Commericial Vehicles.
Den særlig ombyggede varebilsudgave af Mustang Mach-E er præcis som personbilsudgaven – en rummelig SUV, der byder på masser af plads, lys og luft i varerum såvel som i kabine.
Mustang Mach-E Van er en eksklusiv varebil, der skiller sig ud i gadebilledet. Her er en varebil, hvor design og signalværdi spiller en lige så stor rolle, som lasteevne og andre gængse praktikaliteter, man normalvis forbinder med en varebil. Det er en oplagt varebil for firmaer, der ønsker at styrke deres grønne profil samt at skabe en gennemgående grøn tråd fra udbud af kvalitetsprodukter og helt ned til valget af leveringsform, siger Tom Maxmølris.
Ligesom ved personbilen er det muligt at vælge mellem to forskellige batteripakker, henholdsvis standard rækkevidde og udvidet rækkevidde, og om varebilen skal have bag- eller firehjulstræk. Afhængig af batteri og variant har varebilen en rækkevidde (WLTP) fra 400 km med AWD og standard rækkevidde til hele 610 km for varianten med RWD og udvidet rækkevidde . Selve varerummet måler 1.570 mm i længden og har en bredde på 1.300 mm mellem sidedørene. Varerummet måler 775 mm i højden. Tilkoblingsvægten med/uden bremser er 750kg / 750 kg.