Rittal A/S og SIF Gruppen A/S har indgået en landsdækkende partnerskabsaftale om service på køleanlæg monteret på indkapslinger og styretavler. Aftalen sikrer kunderne service inden for fire timer, 24/7, 365 dage om året.
– Hos Rittal har vi i den senere tid arbejdet med at udbygge vore serviceafdelinger i de skandinaviske lande, og i den forbindelse har vi valgt konceptet i Danmark som pilotprojekt for de øvrige skandinaviske lande. I de senere år er vi hos Rittal gået fra en forretningsmodel hovedsageligt baseret på komponentsalg til nu at satse på værdibaseret salg – at skabe merværdi for kunderne. Det betyder, at vi skal styrke vores indsats på serviceområdet, og i erkendelse af, at man ikke kan klare alt selv, og at det tager lang tid at opbygge kompetencer, har vi i Danmark valgt at indgå et partnerskab med SIF Gruppen A/S, fortæller skandinavisk udviklingschef for service Daniel Billstrøm, Rittal A/S.
– Ved hjælp af moderne netværksteknologi og digitalisering er det via en IoT-gateway muligt for os konstant at overvåge de køleanlæg, der er installeret i kundens eltavler. Det betyder, at i samme øjeblik, der opstår en fejl eller er en alarm, går der besked til SIF Gruppen, som med det samme rykker ud. Ud over at overvåge driften af køleanlægget er det også muligt via IoT-gatewayen at opsamle data om energiforbruget i el-tavlerne samt andre vigtige driftsdata, der kan anvendes til at forbedre og udvikle køleaggregaterne, siger Daniel Billstrøm.