
Når man køber ind, er det vigtigt at komme hjem med det rigtige produkt. Her spiller emballagedesign en vigtig rolle. Befæstigelsesproducenten Fischer har lanceret en nyt emballagedesign, hvor man netop har den pointe i centrum
Den nye indpakning er baseret på omfattende analyser og brugertests, der skal gøre det lettere at vælge den rigtige æske med det samme. Udover at tydeliggøre produktinformationerne er den nye emballage også mere bæredygtig, idet den består af en højere andel genanvendt materiale og samtidig er lettere at bortskaffe på korrekt vis.
Først og fremmest er produktet gjort synligt via et gennemsigtigt plastikvindue i pakningen, så man kan genkende indholdet. Dertil er der en tydelig angivelse af produktets kategori, materiale og dimensioner, som gør det enkelt at afkode de produktspecifikke egenskaber.
Således kan håndværkeren nu glæde sig over, at f.eks. byggematerialernes udtræksværdier nu er tilføjet til emballagen på enkelt vis. Her kan forbrugeren desuden nemt finde links til yderligere digital produktinformation, der bidrager til valget af det helt rigtige produkt fra start.
Og det må gerne være nemt ifølge Lars Holbæk, der er Nordic Product Manager hos fischer:
Vi er stolte over, at der er taget udgangspunkt i reelle data og kundeoplevelser i designet af vores nye emballage. Vores kunder vil langt nemmere og hurtigere kunne finde det, de leder efter, grundet øget gennemsigtighed i form af både kig til produktet og en tydeligere beskrivelse af indholdets egenskaber.
Den nye emballage er ligeledes udviklet med bæredygtigheden for øje, og derfor indeholder den en stor andel af genanvendte materialer. De nye plastikposer lavet af 65-90 % genbrugsmaterialer, imens kartoner og blisterpakninger består af mere end 90 % genanvendte materialer.
I den anden ende af emballagens livscyklus er den nem at skaffe sig af med på korrekt vis, og dertil er indpakningen 100 % genanvendelig.
Kilde: Fischer