Bright (by Flashlight Group)

Hos Seeland glæder man sig over de nye KILO LED spots, der kan vise nuancerne i mørke jagtfarver

Seeland A/S i Greve eksporterer jagtudstyr til hele verden og modtager besøgende fra vidt forskellige lande med vidt forskellige behov alt efter, hvilket land de kommer fra. Lars Beck, salgsdirektør for Seeland A/S, fortæller, at en jæger i det skotske højland har brug for en lysere grøn nuance i sit udstyr end en sydtysker, der går på jagt i de store, mørke granskove. Det stiller store krav til lysets kvalitet i Seelands showroom, da de mørke farver suger nuancerne ud af kunstlyset – som man oplevede det med de gamle halogenspots.

”Jagtbranchen er ret konservativ og vores nye showroom med KILO LED spots viser vejen for en mere moderne og varm indretning og udstilling af jagttøj. Da vi mest handler med brune og grønne farver, har vi brug for en kraftig belysning, som kan vise selv de mindste nuancer i de mørke farver så naturtro som muligt, forklarer Lars Beck.

”Jeg er imponeret over de nye KILO LED spots fra Bright, som sammenlignet med de gamle halogenspots, fanger nuancerne langt bedre og viser farverne, som de er. At vi samtidig har færre spots med mindre strømforbrug, gør historien endnu bedre. Det sparer penge på elregningen, men bidrager også til et langt bedre indeklima, da LED udleder langt mindre varme end halogenlyset. Vi havde tidligere problemer, når der var samlet mange mennesker til kickoff møde eller modeopvisning af det nye jagttøj”, forklarer Lars Beck, som fortæller, at KILO LED spottene samtidig lyser så godt op, at man også bruger dem til modeopvisningerne uden ”eksterne” lyskilder.

 

KILO LED skiller sig også ud på messerne

”Når vi er på messe kan jeg se, at vores lys er langt bedre, varmere og mere naturtro end de andre udstilleres halogenlys. Når vi nu ved, at farvenuancer betyder alverden for en jæger, er det mærkeligt, at der ikke er flere, der har LED lys”, siger Lars Beck. ”At vi samtidig bruger mindre strøm, bidrager også til mindre CO2 udledning. Og det giver rigtig god mening for os, som lever af og med naturen, at vi kan bidrage til at passe på den,” slutter Lars Beck, som forventer at få installeret KILO LED spot i de shop-i-shop udstillinger, Seeland har i andre jagtbutikker verden over.