De færreste håndværkere synes, det er en fornøjelse at registrere arbejdstid, materialer og bogføre. Så var de nok også blevet noget andet end netop håndværkere. Men netop det meget bureaukratiske arbejde er en hverdag, de fleste skal forholde sig til.
Alternativet kan være et online registreringssystem, som virksomheden Apacta tilbyder.
– Vi ved, at virksomheder kan spare op mod 45 minutter om ugen pr. medarbejder. Det er altså meget tid, der ellers går med papirnusseri. Og tid er som bekendt penge, så det er uden tvivl noget, man kan mærke i hverdagen, fortæller Anders Risager, der er direktør i Apacta.
Og han ved, hvad han taler om. Anders Risager er nemlig selv tidligere kloakmester og havde eget entreprenørfirma, indtil han startede det digitale registreringssystem Apacta.
Her giver han tre gode råd til, hvordan man som mester eller firma kan spare både tid og penge:
Registrer jeres arbejdstimer
– I kan vinde en masse tid på at give medarbejderne mulighed for at registrere deres timer digitalt i stedet for at ty til den gamle metode med papir og pen, som stadig bliver brugt i mange murer- og tømrerfirmaer i dag. Det betyder selvsagt, at effektiviteten i virksomheden vil stige markant, når medarbejderne registrerer deres timer digitalt.
Registrer jeres materialer
– I ny og næ sker det, at materialer bliver væk eller går i stykker uden at blive registreret i forbifarten. Det kan I miste mange penge på som virksomhed. Derfor giver det god mening at bruge en digital løsning til at registrere materialer, så I altid har overblikket.
Fakturer hurtigere
– I kan nemt og hurtigt fakturere jeres kunder, når arbejdstimer og materialer er registreret i det samme system. Det giver et større pengeflow i virksomheden – uden at I behøver at gøre så meget for det. Det er ren win-win, hvis du spørger mig.