Virksomheden Mascot har fået tildelt en meget flot hæder i form af prisen 2017 European Product Leadership Award. Det er markedsanalysebureauet Frost & Sullivan, som har tildelt dem prisen, og begrundelsen er Mascots evne til at producere og levere relevante højkvalitetsprodukter og løsninger til målgruppen.
Medarbejdere i byggeri, håndværk og industri stiller store krav til deres arbejdstøj. Ifølge rapporten er det netop her, virksomheden gør en forskel ved at være opmærksom på de høje krav fra brugere af arbejdstøj.
Tro mod virksomhedens arbejdsmetode og slogan “Tested to work” udvikles produkterne altid med fingeren på pulsen og med involvering af målgruppen: “Denne tilgang sikrer, at Mascots arbejdstøj proaktivt opfylder og overgår kundens behov, når det kommer til detaljer, funktionalitet og æstetik, hvilket resulterer i høj kundetilfredshed”, står der i analysen fra Frost & Sullivan.
– Arbejdstøjsbranchen består efterhånden af mange producenter og leverandører, og der er stor konkurrence. Derfor er det en stor ære, at Frost & Sullivan fremhæver Mascot som værende globalt bedst til at levere kvalitetssikrede og fremtidssikrede produkter til målgruppen. Jeg ser det også som en blåstempling af virksomhedens fokus på at fremstille de bedste, mest holdbare produkter, ikke de billigste. Arbejdstøj, der holder længe, og som på alle måder performer og passer til kundens hverdag, giver value-for-money for kunderne – både på kort og på lang sigt, siger Michael Grosbøl, der er adm. direktør for Mascot.