Der var gang i snakken om uddannelse, da Hands-on besøgte Schneider Electric i Ringsted.
Virksomhederne i industrien har brug for flere faglærte medarbejdere. Og der er god grund til at tage en faglært uddannelse, hvis man i dag arbejder som ufaglært i en industrivirksomhed. Man vil automatisk blive mere efterspurgt og få mulighed for at tjene mere.
Derfor trillede kampagnen “Fremtiden er faglært – er du?” en pølsevogn ud til virksomheden Schneider Electric den 11. april. Sammen med den ristede, blev medarbejdere og virksomhedens ledelse præsenteret for nogle af de erhvervsuddannelser, der er at vælge imellem inden for industrien.
Både Dansk Industri og AE-Rådet skønner, at der kommer til at mangle tusindvis af faglærte medarbejdere i produktionen og på kontorerne.
“Fremtiden er faglært – er du?” besøger virksomheder i hele landet i efteråret 2018 og foråret 2019. Kampagnen foregår også på de sociale medier, blandt andet LinkedIn og Facebook, hvor man i en test kan tjekke sin fremtid i industrien og blive inspireret til at blive faglært som voksen. En chatbot målrettet voksne over 25 år er også med til at udbrede mulighederne for at blive faglært som voksen.
Kampagnen er målrettet virksomheder i industrien og voksne over 25 år og er en del af Hands-on indsatsen.