Godt lys og lys nok er hovedbudskaberne i en ny kampagne fra virksomheden Verdo. Formålet er at åbne øjene for, at lys har en positiv betydning for flere faktorer – arbejdspladsen, resultatet og økonomien. Budskabet er ganske enkelt: Jo bedre lys – jo bedre forretning.
– Mange arbejder i det forkerte lys hele dagen. Ikke alene er det spild af lys, men også af menneskers energi, fordi man laver fejl, bliver hurtigere træt og risikoen på ulykker øges. Det er synd, når vi som eksperter på området hurtigt og enkelt kan gøre arbejdsmiljøet meget bedre, forbruget lavere, effektiviteten højere og miljøhensynet større, bare ved at firmaet træffer beslutningen om at skifte til LED-lys, siger Verdo Entreprises salgschef Torben Sørensen.
Verdo’s kampagne er et positivt indspark til al den dårlige omtale af energi, som har spredt sig i de senere år.
– Vi kender alle sammen personer, der bare suger energien ud af én. Sådan har det også været med opfattelsen af energiselskaberne i lang tid. Mastodonter som for egen vinding pøser sort energi ud til ingen verdens nytte. Sådan er det jo ikke. Verdo’s egen energiproduktion har været 100 procent grøn siden 2009 og vi skaber stor værdi som partner med både forsyningsbranchen og industrien i Danmark, siger koncerndirektør for marketing og kommunikation Kasper Granat.
– Vi går ikke ind for uhæmmet forbrug, men vi skal væk fra at skamme os over, at vi forbruger energi – især når den i dag er 100 procent grøn og vedvarende, i stedet skal vi skamme os over ikke at udnytte energiens muligheder, f.eks. til et sikrere og bedre arbejdsmiljø, og en stærkere bundlinje i virksomhederne.