Nok er det muligt at købe stort set alt over nettet, men der er noget særligt ved at bladre rundt i et godt, gammeldags fysisk katalog. Det mener mange indkøbsansvarlige.
Det har Lemvigh-Müller nu taget konsekvensen af. Med sit nye, mere end 300 sider store entreprenørkatalog med flere end 3.800 varenumre har stål- og teknikgrossisten skabt et enkelt og logisk overblik over alt det, en entreprenør har mest brug for til de daglige opgaver på byggepladsen.
– Entreprenørkataloget er et ekstra indkøbsværktøj, der bygger bro til vores webshop. Med et fysisk katalog har brugerne for eksempel mulighed for at tilføje egne noter og lave æselører, og det er der stadig mange, som godt kan lide, forklarer salgschef Lars Korsager fra Lemvigh-Müllers byggesalgsteam.
I kataloget finder brugerne de produkter, Lemvigh-Müller sælger flest af til entreprenører. Hvert varenummer er forsynet med en stregkode. Det gør det let for brugerne at gå videre til detaljeret information og ordreafgivelse via app og net – eller bare ved at ringe ind.
Kataloget omfatter befæstelse, beklædning og værnemidler, værktøj, maskiner, el- og VVS-materiel samt en række andre produkter, der holder gang i bygge- og anlægsarbejdet. Der er også tænkt på mandskabets trivsel med varer som krus, vand og kaffe.