Håndværkere og entreprenører får nu lettere ved at byde ind på kommunale opgaver i Varde Kommune. Fra 1. april 2017 skifter Varde Kommune til en digital løsning for leverandørlisten. Den nye digitale løsning skal gøre det nemmere for håndværkere, entreprenører og rådgivere at komme i betragtning til kommunale opgaver. Samtidig skal den nye liste skabe mere åbenhed i udbuddet af opgaver.
• Varde Kommune indførte i 2014 ”rullelisten,” der skulle sikre en åben tilgang til de kommunale bygge- og vedligeholdelsesopgaver. Listen betød, at opgaverne gik på tur mellem de tilmeldte håndværkere og entreprenører.
• Rullelisten udfases pr, 1. april 2017 til fordel for den digitale leverandørliste.
• Leverandørregistreringen foregår digitalt hos http://www.comdia.com.
• Man skal registrere sig, selv om man stod på den gamle rulleliste.
• Registrering på leverandørportalen er obligatorisk, hvis man ønsker at løse bygge- og anlægsopgaver samt tilhørende rådgivningsopgaver for Varde Kommune efter 1. april 2017.