LED-viden er nøglen til fremtidig vækst

philips-ledDet går lynhurtigt med udvikling i LED-produkter, og det kan være svært at følge med i. Det er meldingen fra de danske elinstallatører, og derfor er der brug for hjælp til hele tiden at holde sig ajour med den seneste udvikling på markedet. Til det har Philips Lighting i samarbejde med Lemvigh-Müller fået nye LED-nøgler i deres butikker over hele landet. LED-belysning står for over 90 procent af salget af lyskilder og armaturer hos Philips Lighting, og derfor er det nødvendigt at give installatørerne det nyeste overblik, når udviklingen går så hurtigt, forklarer Michael Kragh, dansk landechef hos Philips Lighting.

– Med LED-nøglen giver vi kunderne en oversigt over de nyeste armaturer og lyskilder. Det gør det nemt for installatørerne at danne sig et overblik over, hvad de skal tilbyde deres kunderne for at sikre den rigtige løsning. Udviklingen går lynhurtigt, så de er glade for, at vi kan sørge for, at installatørerne hele tiden kan træffe det rigtige valg, siger Michael Kragh om den nye LED-nøgle, der allerede er tilgængelig i Lemvigh-Müllers butikker.

Stærkt samarbejde skaber værdi
Den lilla nøgle giver adgang til en portal med de nyeste produkter og oversigt over anvendelsesmuligheder for Philips’ LED-lyskilder og -armaturer. Og for netop at sørge for, at informationen ikke er forældet, inden den kommer i hænderne på elinstallatørerne, så bliver portalen, nøglen giver adgang til, konstant opdateret.

Philips Lighting og Lemvigh-Müller har længe haft et tæt samarbejde, og de forsøger hele tiden at finde nye måder, hvorpå de sammen kan give installatørerne de bedste muligheder for at montere de nyeste og mest energibesparende løsninger, forklarer Peter Haarup Sørensen, markedschef for el hos Lemvigh-Müller.

– Formålet er jo at lette hverdagen for vores fælles kunde: elinstallatøren. Tilmed fremmer det brugen af energibesparende LED-produkter, og det vil vi som virksomhed gerne støtte op om. For vi ser altid stor værdi i værktøjer, der kan hjælpe elinstallatørerne med sælge energivenlige installationer, siger Peter Haarup Sørensen og bakkes op af Michael Kragh fra Philips Lighting.

– Lemvigh-Müller er vores forlængede arm i kontakt med installatørerne og kan sikre, at de hele tiden er klædt på med den rigtige viden og har produkterne tilgængelige. Det her samarbejder giver mening for alle – både Philips Lighting og Lemvigh-Müller, men så sandelig også de mange elinstallatører i Danmark, siger Michael Kragh.

Kampagnen er allerede skudt i gang, og grundet sidste års succes er mængden af LED-nøgler i år øget betragteligt. Nøglen kan også findes digitalt på http://www.philips.com/downloadyourkey